Váš prohlížeč není podporovaný - stránky se nemusí zobrazit správně. Použijte podporovaný prohlížeč.

toulavej68

Oblíbená alba

Alba, která má toulavej68 v oblíbených

50 fotek, 8.5.2018, 16 zobrazení, 18 komentářů
31 fotek, letos v květnu, 17 zobrazení, 22 komentářů | makro
99 fotek, minulou neděli, 31 zobrazení, 5 komentářů | cestování, krajina, příroda
Vyrazil jsem pozdě, ale i tak cesta ubíhala poměrně rychle. Nikde ani noha, cestou na Koníčka bukový prales a hromady klíšťat a otravných much, ve Velcí střelba. Nahoře to už bylo lepší, skvělý výhled, ale dálky byly v oparu. Voda na rybníku byla přijatelná, i když po deštích zakalená, ale na zaplavání to stačilo - krkovice přišla k chuti. Při odchodu se zatáhlo a cestou pod Berancem jsem musel krupobití a bouřku přečkat ve strážní budce. Cestou zpět do Ohrazenice sice sem-tam ještě blesklo a pořád drobně - vydatně pršelo, ale bouřka už nebyla žádná. Hostomický Fabián 12°a 14° do PET lahví akci korunoval :-)
45 fotek, minulou sobotu, 7 zobrazení, přidat komentář
30 fotek, letos v dubnu, 103 zobrazení, 119 komentářů
Luhačovice leží v údolí mezi zalesněnými kopci, které jsem je musel pochopitelně prozkoumat.
61 fotek, 20.8.2017, 38 zobrazení, 107 komentářů | cestování, krajina, makro, příroda, zvířata
Večer, když už se slunce sklánělo blízko nad obzor, jsme dorazili na místo na březích Chatuge Lake (Hiwassee River), což je uměle vytvořené mělké jezero rozkládající se na obou stranách hranice mezi státy Georgia a Severní Karolína. Mokré louky na jeho březích nejsou většinou ničím až zas tak ojedinělé. Až na jednu - roste zde totiž jediná populace špirlice náhorní ve státě Georgia. Jedna další je v Severní Karolíně a několik ve státě Alabama. Jde tedy o poměrně hodně vzácný druh masožravé rostliny. Místa výskytu jsou monitorována a vstupovat se může většinou jen na povolení. Tato lokalita má rozlohu 5 akrů a je posledním příkladem nízko položených horských průsakových lučních rašelinných společenstev v Georgii. Naše návštěva byla bohužel na konci léta, což není úplně optimální doba - tráva je vysoká a rostliny se v ní ztrácí. Také už tu louky tolik nekvetou. Přesto jsem v křovinách a travách nalezl krásné květy krásnoočka, vítodů, kotevnic a zavilky. Česká jména tyto rostliny nemají - pouze názvy rodů, do kterých spadají. Příjemným zpestřením bylo několik soumračníků, nádherný otakárek a na konci návštěvy náhodou objevené mladé housenky monarchů živících se v květenství jedovaté klejichy.

Špirlici náhorní ohrožuje celá řada věcí - degradace mokřadů, splachy herbicidů, invazivní nepůvodní rostlinné druhy, sběry rostlin a narušení až vymizení přirozených udržovacích mechanismů těchto stanovišť (požáry či činnost bobrů). Roste v listnatých lesích, borech, průsakových rašeliništích a březích potoků a řek. Jde o jednu z nejohroženějších špirlic.

Přesnou lokalizaci zde uvádět z pochopitelných důvodů nebudu :-)
8 fotek, 5.5.2018, 41 zobrazení, 16 komentářů | příroda
184 fotek, březen 2014 až květen 2018, 46 zobrazení, 13 komentářů | cestování, krajina, příroda, zvířata
Krásná jarní příroda, nádherné buky a zjištění, kdo obývá obrovské hnízdo, které je na stromě už minimálně 4roky. http://www.casopis.ochranaprirody.cz/vyzkum-a-dokumentace/hnizdi-u-nas-nasi-capi-cerni/
Bohužel jsem neměl k dispozici teleobjektiv, tak jsem čápa černého nafotil alespoň přes dalekohled. Po cestě mě zastihly - konečně - dvě bouřky, a i když nakonec šly mimo, tak bylo prima slyšet hrom a cítit svěží vzduch.
115 fotek, 5.5.2018, 270 zobrazení, 345 komentářů | dokumenty, příroda
... na téma: "Život v tůních a les kolem nás"
15 fotek, letos v květnu, 49 zobrazení, přidat komentář
5 fotek, jaro, 46 zobrazení, 22 komentářů
184 fotek, 29.4.2018, 72 zobrazení, 8 komentářů | cestování, krajina, příroda, zábava
Skvělá sobota prodlouženého víkendu. Počasí skvělý, ve vzduchu tuny pylu, který se usazoval během chvilky na všem - kameny, listí stromy, oblečení.....jen doufám, že to není všechno z řepky agenta Bureše! :-( Jinak asi fotky mluví za vše - pivo Matuška v Branově (15°pivo!) byl výborný a přišel vhod - jarní zeleň také.
122 fotek, 28.4.2018, 32 zobrazení, přidat komentář
132 fotek, letos v dubnu, 490 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, kultura, lidé, události
ANABASE je tradičně náročný vandr spočívající v putování pokaždé mezi jinými hospodami na českém středozápadě. Je určen všestranně zdatným trampům. Někdy mrzne, jindy padá sníh, bývá větrno, prší jako z konve nebo naopak pálí jarní slunce. Tentokrát bylo počasí i na koupání. Různými trasami jsme v pátek dorazili do hospody v obci Hůrky a druhý den se šlapalo skrz Trhoň do hospody do Cheznovic. Oba večery byly jako vždy plné trampské hudby a zpěvu, za což si zaslouží velký dík všichni dorazivší hudebníci. Tak za rok ahoj !
41 fotek, 15.4.2018, 434 zobrazení, přidat komentář
Druhý dubnový víkend 2018 se projevil krásnou slunečnou sobotou, která mě a moje kamarády zlákala k lenošení. Byl jsem sice pozván na trampskou akci Jarní Vlání – Po stopách Hagena, což představovalo prohlídku štol Amerik, ale nakonec jsem se setkal s některými účastníky této akce jen v hospodách. Prostě, schovávat se před sluncem pod zem se mně tentokrát nechtělo. Tak jsme poseděli na zahradě bubovické hospody a pak šli šest kilometrů podél Bubovického potoka do srbecké hospody U Nádraží, kde jsme vegetili i v neděli. Takže, skutečný líný víkend :-)
103 fotek, 7.4.2018, 503 zobrazení, přidat komentář | cestování, krajina, příroda
V pátek 6.4.2018 jsem se zúčastnil poslední pražské sleziny zimního období 2017/18 T.O. Údolí Děsu. Prosluněná sobota mě vylákala podívat se co je nového u Zlaté řeky aneb dolní Sázavy v okolí Medníku. S kamarádem jsme dorazili autobusem na Hradišťko a vklouzli do krásné přírody. Zastavili jsme se také v obci Třebsín, kde je opět dobře fungující hospoda pod novými hospodskými. Na předchozího hospodského si místní lidé dost zanadávali, chodili radši do hospody do sousedních Krňan, ale nyní zde vládne pohoda. Můžeme potvrdit, stává se to i jinde. Napojili jsme se pivem a napojili jsme se na Posázavskou stezku. Tam je zavřená vyhlídková hospoda v chatě na skále proti Lukám pod Medníkem. Odtud jsme již pokračovali po proudu po levém břehu řeky. Potkávali jsme dost cizinců, kteří s úžasem hleděli na chaty postavené od trampů na těžko přístupných skalách, srázech a březích. Konkurovat trampským výtvorům snad mohou jen těžko přístupné stavby mnichů v Himalájích. Zlatým hřebem naší výpravy byla návštěva legendární hospody U Starce, která byla zavřená téměř půl století a slavnostně byla otevřena před týdnem. Tak nějak připomíná bývalou hospodu Kubrychtovu boudu ve Vodopádech u Srbska, ale U Starce už je elektřina. Hospodským je tramp Márty a přejeme mu mnoho zdaru do let budoucích. Po občerstvení, abychom nezlenivěli, pokračovali jsme skrz Pikovice až do Davle na vlak. Takže byla opět pohoda.
44 fotek, 7.4.2018, 57 zobrazení, přidat komentář
57 fotek, 7.4.2018, 82 zobrazení, 9 komentářů | krajina, příroda, zábava
Slunce svítilo jako o život, ptáci řvali na lesy a voda byla ostrá jako břitva - 2x jsem se musel osmělit - ale dalo se :-) Pohodové odpoledne - jaro na postupu !! :-)

Rajce.net je největší česká sociální síť
zaměřená na sdílení fotografií a videí.

Nabízí neomezený prostor zdarma, snadnou a rychlou výrobu fotoknih i jiných fotoproduktů.