Oblíbené

826 oblíbených alb 79 oblíbenců

2 komentáře
Krásné jarní počasí dovolilo probudit a vytáhnout APRIL ze zimní hibernace. V8 vrní i po dlouhém stání jemně jako kočka a vše funguje skvěle - jen je třeba dobít baterku. Následně jsme odjeli do Solvayových lomů / Sv.Jana pod Skalou s Mikym a jeho kamarádem Tomem - skvělý výlet, skvělá procházka - perfektní den plný slunce :-)
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
Jako každý advent, i letos jsme se vydali na autobusový zájezd na německé vánoční trhy. Tentokrát jsme zvolili bavorský Bamberk.....
V pátek jsme začali v Blížákách a přes Roverky došli na oslavu narozenin konanou u Rustona. Tam nás čekala druhá část osady, se kterou jsme měli nacvičenou scénku na předání darů. Pozdě večer jsme ještě Já, Tóňa a Losos prchli, vyspali se v lesích a v neděli se prošli zimní krajinou. Dowdy
2 komentáře
Tak po týdnu máme zase nasněženo ........
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
První únorový víkend 2019 jsem vyrazil opět na Plzeňsko na vandr pořádaný T.O.Yankee. Někteří kamarádi již vyjeli z Prahy v pátek ráno, další jsme dorazili odpoledne a zbytek večer. Páteční cíl byl v pivovaru v obci Kozojedy, sobotní cíl pak v pivovaru v obci Chříč. V sobotu bylo neúnorové deštivé počasí, ale závěr víkendu přinesl sníh, který sice trochu komplikoval návrat domů, ale sníh k tomuto ročnímu období patří. Sešli se pohodoví lidé, pivo bylo dobré, zazpívali jsme si při kytarách a prošli se krásnou krajinou. Takže, opět vydařený víkend.
Kostel Nanebevzetí Panny Marie je barokní kostel, nacházející se ve městě Přeštice v Plzeňském kraji. Kostel stojí na pahorku v historickém jádru města, v části zvané Pohořko, kde se před rokem 1245 nacházelo hradiště s kaplí, patřící Svatoboru z rodu Drslaviců. Kapli později nahradil gotický kostel, jehož kapacita však v první polovině 18. století přestávala dostačovat. Výstavba současného barokního chrámu probíhala v letech 1750–1775. Pro Řád svatého Benedikta z Kladrub, vlastnící Přeštice, jej navrhl Kilián Ignác Dientzenhofer, který také stavbu až do své smrti roku 1751 vedl. Na pozici stavbyvedoucího se poté vystřídali František Ignác Prée, Anselmo Lurago a Antonín Haffenecker. Od roku 2008 je kostel národní kulturní památkou České republiky.

Zdroj a bližší info: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kostel_Nanebevzet%C3%AD_Panny_Marie_(P%C5%99e%C5%A1tice)
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
Grilovačka na Milíři - vařený kolena a výborná polívka, k tomu Berounský medvěd - a kamarádi - co si víc přát? Jednodenní výlet s Mikym, ušli jsme 11km, zimní příroda kolem a zajímavý člověk v sandálech naboso "on the road" . Otestoval jsem novou goretexovou multicamovou bundu a "wafle" mikinu a zapomněl v autě foťák - náhradní baterku jsem ale měl :-D Vše je tedy foceno na iPhone - kvalitu můžete posoudit. Ošklivé počasí rosničkářům naštěstí nevyšlo. https://tkladivo.rajce.idnes.cz/V_lese_-unor_2019/ - zato v neděli se kluci měli dobře :-D
Chalupská slať leží v nadmořské výšce kolem (spíše lehce nad) 900 m a průměrná roční teplota je zde 4,5°C. Vrchovištní rašeliniště tu má v maximální mocnosti rašeliny 7 metrů, průměrná mocnost je však kolem 2 m a podobně jako celá řada jiných Šumavských rašelinišť vznikla i tato koncem poslední doby ledové. Na území rašeliniště se nachází největší rašelinné jezírko v České republice a obsahuje několik plovoucích ostrůvků. Vegetaci Chalupské a Novosvětské slatě tvoří smrky, břízy, borovice, rašeliník a typicky rašelinné druhy jako jsou suchopýr, klikva, vlochyně, kyhanka, šicha či rosnatka. Na centrálním jezírku se usídlily kachny, které je zákaz krmit, protože svou přítomností způsobují eutrofizaci jezírka, a tím i jeho poškozování.

Boubínský prales je nejznámějším přirozeným nebo přirozenému stavu blízkým lesem u nás. Ač má rezervace rozlohu 667 ha, pralesy v ní mají rozlohu pouhých asi 80 ha. Boubín je významný tvorbou rezonančního dřeva - díky drsným podmínkám tu nárůst hmoty probíhá pomalu (až 10 letokruhů na 1 cm) a tvoří se tak rezonanční vrstvy. Stáří stromů zde však lze jen těžko určit z průměru kmene - v různých částech pralesa totiž rostou stromy různě rychle. Nad 1200 m tvoří porost přirozeně hlavně smrk. V současné době na celkové ploše pralesa má smrk podíl cca 50%, následuje buk se 40% a teprve pak je s 5-10% jedle. Příměsí jsou pak javor klen či jilm horský.

Poslední částí alba jsou louky mezi Stožcem a Černým křížem a jeho okolím. Hlavní cíl cesty, který sem údajně z Mrtvého luhu často zalétá, jsem však neviděl :-)
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
Aneb testování fotoaparátu nového mobilu - v zimních podmínkách v okolí baráku v Plané.
Poslední víkend v lednu 2019 jsem vyrazil na Plzeňsko, abych se zúčastnil tradičního trampského pochodu mojí oblíbenou krajinou. Počasí bylo zimní, ale větší mráz by byl lepší. V cílové hospodě ve Vranovicích jsem se sešel s mnoha kamarády, s kterými se potkáváme vždy po delší době. Povídalo, popíjelo, zpívalo se, tak, jak má na trampské akci být. Prostě, zase musím konstatovat: dobře prožitý víkend. A na Plzeňsko vyrážím zase první únorový víkend na další trampskou akci.
trasa - https://mapy.cz/s/3lqDt
rybník Terezka, Liboc - https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/579685/to-je-promena-praha-ma-dalsi-malebne-zakouti-terezka-se-napousti-vodou.html
Jde o evangelický hřbitov založených po roce 1784, tedy po vyhlášení tzv. tolerančního patentu Josefem II., a jeden ze dvou evangelických hřbitovů na území Prahy. Mnohé prameny uvádí, že je jediný, ale druhý evangelický hřbitov se nachází ve Strašnicích (zal. 1795). V revolučním roce 1848 se na ruzyňském hřbitově shromáždili pražští studenti, aby uctili památku bojovníků padlých v Bitvě na Bílé hoře. Poslední pohřeb se zde konal roku 1945 (Václav Kubát, zavražděn 21. 5. 1945 ve věku 50 let). Někdy je uváděn také jako nejmenší hřbitov v Praze, ale tím je hřbitov Benický.
blog z webu praga-magica - http://praga-magica.blog.cz/1009/tolerancni-hrbitov-v-ruzyni
moje akce 2019 - http://www.vrstevnice.com/akce/2019/akce2019.html
#bíláHora,#hřbitov,#hvězda,#liboc,#památník,#praha6,#ruzyně,#rybník,#zvonička
1 komentář
Třetí víkend ledna 2019 jsme s T.O. Mrtvé Srny vyrazili na zimní Klínovecko. Sešlo se nás dvanáct + 1 pes. Bylo trochu sněhu, slunce pálilo až jsem si propotil záda, ale vrchol Klínovce byl zdolán. Nevím, proč se stále hovoří o nějaké sněhové kalamitě, když pamatuji, že mnohem více sněhu pokrývalo Krušné hory po několik měsíců. Prostě, dnešní lidé už jsou zhýčkáni velkým pohodlím. Sobotní devítihodinovou výpravu nad tisíc metrů se dvěma přestávkami všichni přežili a myslím, že jsme si dost užili zimní romantické přírody. Takže, určitě pohodový víkend.
Parádní sobotní vycházka na TOK - nejvyšší vrchol Brd. Trochu jsem přírodu podcenil - na značkách to bylo vyšlapaný(mimochodem značek a informativních cedulí pro turistický plebs za rok 2018 hodně přibylo :-( ale mimo značky to šlo docela ztuha. Množství sněhu jsem taky podcenil - sněžnice by byly na místě - místy jsme se bořili až po pás. Počasí ale vyšlo skvěle, slunce svítilo jak o život - obloha šmolková - takže i kámoška Lída nakonec přežila :-) Z celkových asi 15 km jsem šli cca 4km neprošlapaným sněhem.
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
Vedle Padrťských rybníků snad nejnavštěvovanější lokalita v Brdech. Ovšem, stačí všední den a na první pohled "hnusné" počasí a hned je to jiné. Nikde nikdo, jen vítr prohánějící po planinách někdejší dopadové plochy Jordán čerstvě padlý prašan...
Do si takhle jednou na zahradě u rodičů šmejdil krtek a z mechu vybíral hmyzáky. Takhle po povrchu zvládl lézt zhruba hodinu. Rodiče byli venku, tak ho hlídali, kdyby na něj přišla nějaká kočka :-)
Focení krtka bylo jedno z nejhorších, co jsem kdy měl. Ač jsem mohl být kousek od něho, furt šmejdil a hledal a hrabal a měnil směr. Je to neuvěřitelně rychlé zvířátko. Mimochodem, a jen tak mimo řeč, je to údajně výborný plavec.
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
Trampové z kralupské T.O. Smrk opět uspořádali svou tradiční akci, už 46. Zimní Milešovku. Po delší přestávce jsem se opět s mými kamarády této akce zúčastnil. Cesta na zasněženou a zmrzlou horu byla kluzká, ale o to dobrodružnější. Obdivoval jsem mnohem starší trampy, jak si s náročnou cestou snadno poradili. Na hoře naštěstí fungují dvě občerstvovny, takže bylo kde usušit záda a doplnit tekutiny. Sestup byl spíše sjezd, ale ve zdraví všichni dorazili do rtyňské trempovny, kde následovala tradiční merenda. Povídalo, zpívalo, tancovalo, popíjelo se, prostě super pohoda. Dík všem za takovou skvělou trampskou akci.
2 komentáře
Dvě noční procházky za sněhem, který nám moc dlouho nevydržel.
1 komentář
Slavkovský les - náhorní planina mezi západočeskými lázněmi. Ideální místo pro únik z rozpáleného města. Zajímavých míst je zde mnoho - rašeliniště Kladská (které jsem navštívil již poněkolikáté), vrch U Tří křížů (817 m) nebo třeba druhý nejvyšší vrchol celého pohoří Lysina (982 m).
Přemýšlel jsem, návštěvou kterého místa zahájím letošní rok. Volba nakonec padla na Čerchov (1042 m), nejvyšší horu Českého Lesa. Ačkoli jsem výstup podnikl ve všední den a občerstvení i rozhledna byly uzavřeny, nic to na zajímavosti neubralo. V ten den panovalo větrné a velice mrazivé počasí, azyl jsem tedy našel v opuštěných vojenských objektech.
Vrcholek byl v letech 1948-89 přísně střeženým a veřejnosti zapovězeným místem; sídlilo tam středisko rádiového a radiotechnického průzkumu, kde armáda poslouchala "éter" v tehdejším západním Německu. K tomuto účelu na vrcholu vyrostla v 80. letech velice "vzhledná" věž (tu armáda provozuje dosud) a i Kurzova věž (otevřena roku 1905) "hostila" technická zařízení pro rádiový provoz. Nyní opět (v letní sezóně) slouží svému původnímu účelu.
Zobrazit celý popisZobrazit kratší popis
První víkend ledna 2019 jsem vyrazil na akci kamaráda Wexla, který vylákal T.O. Bílé Skály a další trampy na zimní vandr po Brdech. Z pátku na sobotu jsme si užili horskou hřebenovou hospodu u Dernerů zvanou Čunčí huba, pak jsme se rozprchli spát na různé campy a já v sobotu pokračoval návštěvou svých oblíbených brdských míst. Skončil jsem v hospodě v Malém Chlumci, kam také dorazili trampové z Jistebníku, ale to už měl můj promočený foťák vybitou baterii. Zasněžené Brdy byly krásné, ale scházel pořádný mráz.
Uviděl jsem kus betonu a říkám si hele bunkr ale na vodu. (:-()
Počasí: +7°C, Oblačno až zataženo a mírný větřík.
I na Facebooku.
A o tom jak to tam vypadá dnes: